Koszyk(0)

Nie masz produktów w koszyku.

Suma częściowa: 0,00 zł

PRZED UŻYCIEM NOWEGO KASKU NALEŻY DOKŁADNIE PRZECZYTAĆ TĘ INSTRUKCJĘ OBSŁUGI
ZGODNOŚĆ Z NORMĄ EN1078

TWÓJ KASK

Zakupiony przez ciebie kask zapewnia ochronę zarówno na drodze, jak i poza nią. Aby zapewnić prawidłowe użycie tego kasku przed jego pierwszym założeniem, trzeba dokładnie przeczytać tę instrukcję, aby zapoznać się z jego funkcjami, dopasować go oraz odpowiednio dbać o niego.

OCHRONA I WENTYLACJA

Zewnętrzna skorupa kasku sprawia, że jest to jeden z najlżejszych kasków, który zapewnia doskonałą wytrzymałość i integralność. Wiele otworów wentylacyjnych z wewnętrznymi kanałami powietrza zasysa powietrze na powierzchni całego kasku i nad czołem, aby osiągnąć maksymalne chłodzenie.

SYSTEM DOPASOWYWANIA

Aby kask spełniał swoją funkcję, musi być właściwie dopasowany. Przy odpowiednim dopasowaniu, gdy kask będzie zapięty, nie będzie przesuwał się ani do przodu, ani do tyłu, ani na boki. Kask wyposażony jest w trzy systemy dopasowywania:

Pierścień nastawczy

Podwójna klamra

Wkładka FIT PAD

Jeżeli nie można odpowiednio dopasować kasku, NIE WOLNO GO UŻYWAĆ. Należy wymienić kask na model we właściwym rozmiarze.

PIERŚCIEŃ NASTAWCZY

PIERŚCIEŃ NASTAWCZY: Umieść kask na swojej głowie. Przekręć pierścień w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do momentu, aż opaska będzie mocno, ale wygodnie zaciśnięta. Jeżeli chcesz poluzować opaskę, ZDEJMIJ KASK i przekręć pierścień w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Kask należy dopasowywać, gdy znajduje się on we właściwej pozycji. W przeciwnym razie kask będzie źle dopasowany, co sprawi, że będzie się przesuwać lub spadnie podczas wypadku. Prawidłowe działanie pierścienia nastawczego przedstawia Rysunek 1, a prawidłową pozycję kasku Rysunek 8.

CIAŚNIEJ

LUŹNIEJ

Rysunek 1

STRONA 3

PODWÓJNA KLAMRA

PODWÓJNA KLAMRA REGULUJĄCA: Umieść kask na swojej głowie. Przesuń podwójne klamry regulujące, aż opaska będzie mocno, ale wygodnie zaciśnięta. Jeżeli chcesz poluzować opaskę, naciśnij zastawki na klamrach i rozsuń suwaki. Kask należy dopasowywać, gdy znajduje się on we właściwej pozycji. W przeciwnym razie kask będzie źle dopasowany, co sprawi, że będzie się przesuwać lub spadnie podczas wypadku. Prawidłowe działanie podwójnej klamry przedstawia Rysunek 2, a prawidłową pozycję kasku Rysunek 8.

CIAŚNIEJ

LUŹNIEJ

Rysunek 2

WKŁADKA FIT PAD

WKŁADKA FIT PAD: Aby można było odpowiednio dopasować kask, wyposażony jest on w różne wkładki FIT PAD. Wkładki FIT PAD przymocowywane są za pomocą zapięcia na rzep. Spróbuj zastosować różne kombinacje dostarczonych wkładek, aż kask będzie dopasowany mocno, ale wygodnie. Kask należy dopasowywać, gdy znajduje się on we właściwej pozycji. W przeciwnym razie kask będzie źle dopasowany, co sprawi, że będzie się przesuwać lub spadnie podczas wypadku. Prawidłowe umieszczenie wkładki przedstawia Rysunek 3, a prawidłową pozycję kasku Rysunek 8.

Rysunek 3

STRONA 4

PRAWIDŁOWE DOPASOWANIE

SYSTEM MOCOWANIA: Ten kask wykorzystuje system mocowania, który jest prosty w użyciu i można go zapiąć lub odpiąć bez zmiany dopasowania. Paski muszą być wygodnie i równo naprężone. Umieść kask mocno na swojej głowie i zapnij sprzączkę. Upewnij się, że kliknęła przy zapinaniu.

Aby naprężyć tylni pasek, pociągnij za nadmiar paska od tyłu paska 2. Przytrzymaj kask jedną ręką. Drugą ręką przytrzymaj pasek w miejscu, w którym przechodzi pod twoją brodą. Następnie pociągnij pasek na boki, aby wyregulować długość wszystkich czterech pasków (patrz Rysunek 4).

Rysunek 4

PASEK 1               PASEK 2

PRAWIDŁOWE DOPASOWANIE

Uszczelka o-ring                              Rysunek 5

Uszczelki o-ring używa się do naprężenia paska pod brodą. Przytrzymaj sprzączkę jedną ręką, a następnie przeciągnij nadmiar przez uszczelką. (Rysunek 5)

Jeżeli kask wyposażony jest w sprzączkę z blokadą, musisz zmienić położenie blokady, wyregulować pasek, a następnie zablokować go poprzez zamknięcie blokady. (Rysunek 6)

Jeżeli kask wyposażony jest w sprzączkę z przyciskiem, wyreguluj pasek i włóż zacisk, aby zapiąć sprzączkę. Naciśnij przycisk, aby ją zwolnić. (Rysunek 7)

Rysunek 6

Otwórz

Rysunek 7

Zamknij

STRONA 5

PRAWIDŁOWE DOPASOWANIE

Kask musi być mocno i równo założony na głowę. Aby zsunąć przód kasku tak, aby zakrywał czoło, ściągnij pasek pod brodą i poluzuj tylny pasek. Aby podnieć przód kasku, poluzuj pasek pod brodą i ściągnij tylny pasek.

Rysunek 8

PRAWIDŁOWE                                  NIEPRAWIDŁOWE

Aby sprawdzić naprężenie, nałóż kask i zapnij sprzączkę. Otwórz usta – pasek powinien naciskać na brodę.

PRAWIDŁOWE DOPASOWANIE

Następnie spróbuj zdjąć kask, pociągając najpierw za przód, a następnie za tył kasku. Jeżeli możesz zdjąć kask z głowy, zwiększ naprężenie paska i sprawdź, czy użyta wkładka ma odpowiednią grubość. Kask nie powinien zbytnio przesuwać się ani do przodu, ani do tyłu. Nie powinno być możliwe zdjęcie kasku bez odpięcia sprzączki.

KOŃCOWA KONTROLA

Trzeba pamiętać, aby kask wygodnie leżał na głowie. Jeżeli chcesz go przesunąć do tyłu lub do przodu, musisz wyregulować paski.

Bardzo ważne jest, aby kask leżał wygodnie na głowie i był odpowiednio zapięty, aby zapewnić maksymalną ochronę.

UWAGA: Wszystkie regulacje trzeba sprawdzać, gdy kask jest znajduje się na głowie, aby upewnić się, że leży na niej wygodnie przez cały czas.

STRONA 6

DBAŁOŚĆ O KASK

DBAŁOŚĆ O KASK

Nakrycie głowy można czyścić tylko przy użyciu wody i delikatnego mydła. Użycie jakichkolwiek węglowodorów, płynów czyszczących, farb lub naklejek może spowodować uszkodzenie kasku i jego nieprawidłowe działanie podczas wypadku.

NIE WOLNO WYSTAWIAĆ KASKU NA DZIAŁANIE WYSOKIEJ TEMPERATURY

Kaski ulegną uszkodzeniu, jeżeli będą wystawione na działanie temperatury powyżej 65°C (150°F). Temperatura w ciemnych pojazdach lub torbach może przekraczać tę wartość w upalne dni. Kaski uszkodzone w wyniku działania wysokiej temperatury mogą mieć odkształcone obszary, których tekstura może wydawać się nierówna lub bąbelkowa. W przypadku uszkodzenia kask należy zniszczyć i natychmiast wymienić.

CZYSZCZENIE I PRZECHOWYWANIE

WAŻNE INFORMACJE

To nakrycie głowy zaprojektowano tak, aby absorbowało energię uderzenie poprzez częściowe zniszczenie lub uszkodzenie samego kasku. Chociaż takie uszkodzenie może nie być widoczne, kask należy zniszczyć lub wymienić, jeżeli brał udział w wypadku lub upadku, który spowodował uderzenie kasku o twardą powierzchnię.

Niestety niektóre wypadki powodują takie obrażenia głowy, że ŻADEN kask nie może im zapobiec. W zależności od rodzaju uderzenia, nawet przy bardzo małej prędkości może dojść do poważnych obrażeń głowy lub śmierci. Zawsze trzeba jeździć ostrożnie i dokładnie przeczytać tę instrukcję.

STRONA 7

OSTRZEŻENIE

OSTRZEŻENIE

Ten kask zaprojektowano i przeznaczono wyłącznie do użytku przez rowerzystów, deskorolkarzy i osób jeżdżących na rolkach. Nie jest on przeznaczony do użycia w sportach motorowych lub motorowerowych, ponieważ nie zapewni odpowiedniej ochrony. Żaden kask nie może ochronić noszącej go osoby przed wszystkimi nieprzewidywanymi uderzeniami. Jednakże dla maksymalnej ochrony kask musi być dobrze dopasowany i wszystkie paski mocujące muszą być bezpiecznie zapięte. Nie wolno modyfikować lub usuwać oryginalnych komponentów tego kasku, poza tymi, na które pozwala producent. Tego kasku nie powinny używać dzieci podczas wspinaczki lub innych zajęć, przy których istnieje ryzyko zawieszenia się dziecka noszącego kask.

Micro Scooters Limited

110 Coast Road West Mersea Clochester

Essex CO5 8NA Wielka Brytania